Volgers

woensdag 3 juli 2013

Transalp vervolg, dag 3 en dag 4

Vervolg dag 3
We zijn in St. Jacob aangekomen. Ikke  op luie manier, met de chauffeur. Wel een lange autorit, file, omrijden over de, overigens prachtige, Grossglockner.  Maar ja per auto, dus niet moe geworden. Wel balen natuurlijk, want ik kom hier ook om te fietsen. We moesten omrijden omdat een tunnel gesperrt was, door modderlawine, door hevige regenval. Na de tunnel was de weg gewoon verdwenen!
Om 16.00 uur zijn Wim, de chauffeur, en ik bij het hotel. Om 17.00 uur komen de echter MTB’ers aan. Ze zijn moe, sommigen zeggen het hardop (bijvoorbeeld Stijn), maar bij de meesten kun je het van de gezichten aflezen. Even later komt ook de rode groep aan.
John en Peter  gaan waarschijnlijk morgen een dag met de rode groep mee. Volgens programma een extra klim meer dan de blauwe groep, maar daarna een lange mooie afdaling en dat vinden ze prachtig, want daar zijn ze goed in.
Ik heb vandaag een nieuwe helm gekocht, want er zaten toch wel een paar flinke barsten in. Beter dan in mijn hoofd! Verder pijnstillers geslikt en gesmeerd met een gel. Maar morgen gaan we weer, ze houden met echt geen dag langer van de fiets.

Dag 4
We gaan naar Italië!  ’s Ochtends nog wat last van mijn maag (door de diclofenac?), maar nauwelijks last van mijn kwetsuren. Ik heb er zin in. Het is wat dreigend, bewolkt met soms eventjes een gemeen zonnetje. We hebben een lange klim, maar niet te heftig, iedere keer weer een stukje minder steil, dus dan even ietsie bijkomen voor weer een steiler stuk. Prachtig, mooi gebied met vele watervallen, koeien (op de weg) en stukken sneeuw langs de kant. Het wordt steeds een beetje kouder, maar we klimmen dus blijf je daarom wel warm. Dan zijn we er, bovenop en op de grens van Italië. Einde klim, koud, laagjes extra aan, want we gaan naar beneden. Halverwege lunch bij een mooie alpenhut. Alle groepen zijn er. Rood (John en Peter ook!) gaan nu naar de 2600 meter, maar helaas kwamen ze tot 2514. Hoger lukte niet, want daar was echt teveel sneeuw. Dus terug en via een andere route verder. Wij dalen eigenlijk alleen maar, nog een paar kleine klimmetjes, paar mooie paadjes en het laatste stuk over asfalt naar ons 1e hotel in Italië. Wij zijn er al om 14.00 uur, blauwe groep om 15.00 uur en rood ongeveer 15.30  uur. Het is gelukkig droog gebleven.  Ik ben nauwelijks moe, maar ja wat wil je na een rustdag en dan ook nog een kortere route dan andere dagen. Nog 2 dagen te gaan, kom maar op, ik heb er zin in.
Foto’s volgen. Vasa sport gaat vanavond ook iets op facebook zetten over onze reis.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510542209018636.1073741850.149110978495096&type=3



Geen opmerkingen:

Een reactie posten