Volgers

woensdag 22 augustus 2012

Nieuw avontuur: op naar Wit Rusland.

Nu is mijn transalp verhaal af. 
30 september komt er nog een nederlands vervolg. We zijn dan uitgenodigd door de 3 bikers uit Gieten. Daar gaan we samen fietsen en de transalp herbeleven.

Het team bij de WK in Estland in 2006

Precisie-snede met succes!


Morgen begint een nieuw avontuur. We gaan namelijk naar Wit Rusland.
John doet daar mee aan de Wereldkampioenschappen Motorzagen.
Ook dat is sport, maar niet bekend in Nederland.
Hij doet overigens niet voor het eerst mee. Dit is de 12e keer dat hij meegaat (1x als reserve).
In 1985 werd hij voor het eerst Nederlands Kampioen en in 1987 deed John voor het eerst mee aan de wereldkampioenschappen in Noorwegen. 
John is tweevoudig Wereldkampioen (in 1996 en 1998) en in 2000 werd hij 2e. Het nederlandse team is 2 x kampioen geweest en een aantal keren 2e, 3e en 4e.
Hij zei in 2000 dat dat de laatste keer was dat hij mee zou doen, maar daarna is hij nog in Schotland, Italië en Estland (2006) geweest. Helaas was het toen om een andere reden even afgelopen. Hij kreeg de ziekte van Lyme en dat heeft 7 jaar geduurd!

Vorig jaar is hij weer begonnen met Timbersport (m.n. hakken) en werd 2e op de Benelux kampioenschappen.http://timberteam.nl/v2/de-houtsporten/timbersports-motorzaagkunst-training-demonstratiesshows
In maart heeft hij weer aan de kwalificatiewedstrijden voor de WK motorzagen meegedaan en zat opnieuw bij de beste 3 van Nederland. Dus weer verder in training voor de WK in Wit Rusland.
http://www.ialc.ch/index.php/wm-2012-belarus_ru.html

Voordat het zover was heb ik mega veel formulieren in moeten vullen om als fan mee te mogen naar Wit Rusland. Het heeft 2 maanden geduurd voordat ik de russische uitnodiging had ontvangen die ik nodig had voor het aanvragen van mijn visum. Vervolgens bleek dat ik alsnog gewoon een toeristenvisum moest aanvragen (en betalen).
Maar we gaan. 
Het team, bestaande uit 4 personen + 2 begeleiders, vliegen al om 7.00 en ik vlieg daar achteraan om 12.00 uur. Ik hoop ze in de buurt van Minsk weer te ontmoeten. Spannend.

Wordt vervolgd na afloop, aangezien ik verwacht dat de internet omstandigheden in Wit Rusland niet zo optimaal zullen zijn dan hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten