Volgers

maandag 8 september 2014

De 3e Transalp

Eindelijk weereen verhaaltje op mijn blog.
Ik zit nu te typen op een klein toetsenbordje aan de Ipad in Livigno.
Inmiddels zit de 2e dag van de 3e transalp erop.

Even in het kort wat ik na de vorige transalp in juli 2013 van sportiefs heb gedaan:
  • in oktober een skikemarathon, althans het werd een halve terwijl ik voor een hele had getraind, maar de weersomstandigheden waren voor mij om te skiken te extreem. Harde wind, stromende regen en koud 
  •  In oktober is ook weer het schaatsseizoen begonnen en vanaf november tot maart heb ik weer heel veel leuke lessen gegeven aan allerlei niveau's. 
  •  Begin december de MTB tocht in Oss weer met extreem veel modder, Tsjonge we hebben afgesproken dat we elkaar de volgende zullen herinneren hoe extreem die modder was en dat we dat niet weer doen. 
  •  Helaas geen natuurijs deze winter, dus naast het schaatsen, veel mountainbiken, met op 10 maart weer de MTB marathon op Ameland. Superevenemet. 
  •  Half mei het MTB weekend van CRT Raalte in Groesbeek, met helaas veel regen. 
  •  Dan test ik het Pinksterweekend een nieuwe MTB. Een 29er en ben verkocht. Ene meneer Kok speelt daar handig op in en het weekend daarna fiets ik al op een nieuwe fiets Limburgs Mooiste. Dankzij John, die de fiets de dag daarvoor in elkaar zet, omdat de fietsenmaker daar geen tijd voor had. 
  •  Daarna De Hel van Wageningen, 100 km singletracks en nog het MTB weekend van cycling Lemelerveld in de Ardennen. Helaas verdraai ik daar mijn knie. Ik begin daarna voorzichtig weer met fietsen, maar kan nauwelijks lopen.
Omdat er getraind moet worden voor deze transalp de hele zomer doortrainen met als test De veldslag om Norg, 106 km binnen 6 uur.Helemaal kapot en half augustus nog de Cauberg Challenge, 2 dagen 65 km. We zijn er klaar voor toch??

Yes en nu zit dag 2 van de Transalp er al weer op. Super!! Het infietsrondje zaterdagmiddag was heftig, slecht 8 km met alle extreem erin. Ging waardeloos. Maximaal training op slechts 8 km.

Dag 1 begint met gids Johan met veel techniekadviezen. O.a. dat je in extreme afdaling beter achter je zadel af kunt stappen indien nodig. Nou probeer dat maar eens. Mijn conclusie na dag 1 was dat ik nog een tandje te kort kwam voor de hele steile klimmen. Helaas het schijnt dat ik voor al het kleinste tandwiel en achter al het grootste tandwiel wat te krijgen is heb.

Oke en nu zijn we dus al in Livigno. Gisteren in Zwitserland in hotel Stelvio geslapen.
Vandaag begonnen met meteen een heftige klim van 8 km met 850 hoogtemeters (nee niet eerst rustige inrijden) met gemiddeld 15% omhoog. Nou daar ben ik mezelf wel even tegengekomen hoor! Daarna iets rustiger omhoog, wat op en neer en toen een smalle trail, waar we het advies kregen om alleen maar vooruit te krijgen naar het pad, omdat direct rechts een enorme steile afgrond was.
Maar kicken dat dit is gelukt joh! Hier wordt ik toch wel enorm happy van. We lunchen aan een meer in een soort Italiaanse berghut. Direct daarna nog een lange heftige klim en een lange steile, maar mooie afdaling. Dan komen we aan bij het meer  van Livigno en langs het dorp en moeten we natuurlijk het laatste stuk naar het hotel nog even flink klimmen.
Maar het is hier prachtig en we blijven hier nog een dag. Morgen doen we een gedeelte van de downhillpaden, maar we moeten natuurlijk eerst omhoog fietsen (die downhillers gaan met de lift).
Tot morgen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten